تامین کننده لوازم یدکی فوتون کشنده

تامین کننده لوازم یدکی فوتون کشنده

در صورتی که با کامیون ها و ماشین های سنگین کار می کنید به احتمال زیاد نام فوتون را شنیده اید. این کامیون بزرگ نیاز به کشنده دارد و مانند هر ماشین سنگین دیگر به لوازم یدکی خاص خود احتیاج دارد. اگر به دنبال تامین کننده لوازم یدکی فوتون کشنده می گردید ما به شما پارت پارسیان را پیشنهاد می کنیم که عرضه کننده برندهای اورجینال می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب با ما همراه شوید.

 

کامیون کشنده یا کشنده چیست؟

کشنده خودرو موتوری سنگین کششی است که می تواند قدرت محرک مورد نیاز برای یک بار یدک و یا تریلی را فراهم کند. در زبان انگلیسی به کشنده Tractor یا Tractor Truck می گویند و به 2 دسته مهم تقسیم می شود که عبارتند از:

  • دسته بسیار سنگین که معمولا قدرت فعالیت خارج از جاده غالبا 6 در 6، نظامی و تجاری را دارد.
  • دسته سنگین و متوسط که برای نظامی و تجاری با درایو چرخ عقب که به منظور یدک کشی تریلی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به این توضیحات، تریلر، تریلی و کامیون با یکدیگر متفاوت هستند اما در کشور ما ممکن است به اشتباه به کار روند. به همین دلیل باید به جزئیات هر کدام از آن ها توجه شود.

 

فاوو 1

معروف ترین انواع کشنده کدامند؟

کامیون های کشنده انواع مختلفی دارند که معروف ترین آن ها در کشور ما عبارتند از:

  • کشنده اسکانیا G410
  • کشنده اسکانیاG460
  • کشنده فوتون Auman
  • کشنده فاو دو و سه محور کابین جدید
  • ولوو FH500 دو محور
  • ولوو FH460 سه محور
  • مرسدس بنز آکسور 1843

در این جا ما تنها معروف ترین و شناخته شده ترین کشنده هایی که در کشورمان وجود دارد را نام بردیم. کشنده های دیگری نیز در سراسر دنیا وجود دارند که ویژگی ها و خصوصیات خاصی داشته و با توجه به قدرتی که دارند در موارد مشخصی کاربرد دارند.

 

آیا کشنده و کامیون با یکدیگر متفاوت اند؟

در کشور ما درباره ماشین های سنگین بیشتر از کلماتی مانند تریلی و کامیون استفاده می شود. در توضیح آن می توان گفت که ماشین سنگین از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت اتاق بار است که تریلر است و دیگری کشنده آن است که تریلی نام دارد. کامیون ماشین سنگینی است که وزن کمتری داشته و دو تکه نیست یعنی قسمتی که بار در آن قرار می گیرد قابل جدا شدن نمی باشد. با این وجود در زبان انگلیسی به کشنده Tractor و به کامیون Truck می گویند.

 

1

اتصال و جداسازی کشنده از تریلی چگونه است؟

برای متصل کردن کشنده به تریلی باید از قرار داشتن دنده 5 در زیر چرخ های تریلی مطمئن شوید به نحوی که دنده 5 از دو طرف زیر چرخ را پر کرده باشد. چرخ 5 یا همان ریش تریلی که از لوازم یدکی کامیون بنز به حساب می آید، از جمله مهم ترین قسمت از اتصالات کشنده می باشد. برای اتصال کشنده باید به آرامی و با احتیاط کامل و با کمک آینه ها کشنده را به طرف تریلی هدایت نمایید. باید کاملا مراقب باشید که محور دیفرانسیل کاملا با عرض تریلی میزان باشد. با توجه به این مسئله با حرکت دنده عقب به آرامی تریلی را با ابتدای سینی تریلی مماس کنید.

 

دقت کنید تا صفحه ریش با صفحه تریلی نه بالاتر و نه پایین تر باشد بلکه دقیقا فیکس باشد. به همین خاطر باید از کشنده پیاده شوید و از نزدیک مراحل را کنترل نمایید تا مشکلی به وجود نیاید. در صورت عجله کردن و بی احتیاطی امکان افتادن تریلی از جک و یا برخورد کابین کشنده با تریلی وجود دارد. اگر تریلی بار داشته باشد به احتیاط بیشتری نیاز خواهید داشت.

برای جداسازی کشنده از تریلی ابتدا باید محل مناسبی را پیدا کرده و تریلی را در آن جا پارک نمایید تا در زمان جداسازی آن، به سیم های برق فشار قوی و … برخورد نکند. بعد از اطمینان از محل پارک، دنده 5 را در جلو و عقب چرخ تریلی قرار دهید. بهتر است یک محور با دنده 5 کاملا پر کنید.

در تریلی های جدید خود تریلی دارای ترمز مجزا می باشد. در صورت داشتن ترمز دستی تریلی احتیاطا از دنده 5 نیز استفاده نمایید. بهتر است عقب تریلی در شیب قرار داشته باشد زیرا در این صورت وزن بار بر روی محور تریلی می افتد و فشاری بر جک ها وارد نمی شود.

از محکم بودن زمین نیز باید مطمئن شوید. می توانید از دو تکه چوب صاف در زیر جک تریلی استفاده نمایید. بعد از آن که جک ها پایین آمد، ضامن ریش را به آرامی بکشید و کف گردهای ترمز و کابل برق و کابل ABS را جدا نمایید و به آرامی به سمت جلو حرکت کنید. بعد از جدا شدن ریش از میل تریلی به آرامی حرکت کنید و قبل از دور شدن کامل از تریلی، از استقامت جک های آن مطمئن شوید. اگر تریلی ترمز پارکینگ دارد حتما آن را فعال نمایید. کیفیت لوازم یدکی کشنده بسیار مهم است پس همیشه آن را در اولویت قرار دهید.

greaf1 logo png 1

بهترین تامین کننده لوازم یدکی فوتون کشنده کدام است؟

همانطور که گفتیم کیفیت لوازم یدکی انواع کشنده از جمله فوتون کشنده بسیار مهم است. ما در شرکت پارت پارسیان همواره سعی می کنیم بهترین و با کیفیت ترین لوازم یدکی را برای ماشین های سنگین شما عزیزان تهیه نماییم به همین دلیل اگر به دنبال لوازم یدکی و قطعات برند و اورجینال هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

پارت پارسیان نمایندگی برندهای اورجینال FAN MARKET، NE آلمان، MIBA و TRUCKTEC می باشد و محصولات با کیفیت این شرکت ها را به مشتریان عزیز خود ارائه می دهد. شما می توانید قطعات مورد نیاز خود مانند رینگ موتور، تسمه سفت کن، رینگ پمپ باد، اتوماتیک استارت بزرگ، اورینگ کاسه احتراق، بلبرینگ کلاچ، بوش موجگیر، بوش دسته دنده و سایر لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز فوتون کشنده خود را از پارت پارسیان تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات دقیق تر نیز می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

در این مقاله درباره کشنده کامیون و انواع آن صحبت کردیم. همچنین به اهمیت با کیفیت بودن لوازم یدکی کشنده ها پرداختیم و بر همین اساس پارت پارسیان را به عنوان بهترین تامین کننده لوازم یدکی فوتون کشنده به شما معرفی کردیم.

 

 

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

    0