راهنمای تشخیص لوازم یدکی اصل

راهنمای تشخیص لوازم یدکی اصل

برای هر خودرویی داشتن لوازم یدکی اصل و با کیفیت نکته ای بسیار مهم است زیرا در زمان های حساس می تواند ایمنی و کارایی خودرو را حفظ نماید. به خاطر اهمیت موضوع راهنمای تشخیص لوازم یدکی اصل را می خواهیم در ادامه در اختیارتان قرار دهیم تا از این به بعد بتوانید با خیالی راحت قطعات مورد نیازتان را خریداری کرده و عملکرد خودرویتان را بالا ببرید.

اهمیت خرید لوازم یدکی اصل

کیفیت و مرغوبیت لوازم یدکی و قطعات خودرو تاثیر بسیار زیادی بر کارکرد و عمر مفید ماشین دارد و در موارد حساس نیز می تواند بر ایمنی و جان سرنشینان نیز تاثیر داشته باشد. وجود لوازم یدکی تقلبی در بازار، کار خرید و تهیه لوازم یدکی اصل را برای افراد سخت کرده است. با این حال باید تمام تلاش و توجه خود را معطوف نمایید تا لوازم یدکی اصل و با کیفیت تهیه کنید تا هم عمر مفید خودرو را بالا ببرید، هم مصرف سوخت آن را کاهش دهید و هم ایمنی و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

در صورتی که در این زمینه با سوالات و ابهاماتی رو به رو هستید و نمی دانید چگونه باید لوازم یدکی اصل را از تقلبی تشخیص دهید با ما همراه باشید و به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم حتما توجه فرمایید.

طبقه بندی قطعات یدکی استاندارد چگونه است؟

در کشورمان طبقه بندی لوازم یدکی از نظر استاندارد به دو دسته ایمنی و فوق ایمنی تقسیم می شوند و با این درجات می توان میزان اهمیت قطعه را متوجه شد و از این نظر که قطعه مورد نظر، تزیینی است یا ایمنی تغییر و تاثیری بر روی لزوم استاندارد بودن آن ایجاد نخواهد کرد.

موسسه استاندارد برای تمامی قطعات این طبقه بندی را در نظر می گیرد اما با این وجود بعضی از قطعات قبل از آن که توسط این موسسه استاندارد ملی برایشان تعریف شود، با تایید کارخانه و دریافت هولوگرام روانه بازار می شوند. نظارت بر فروش قطعات در بازار بر عهده موسسه استاندارد نیست بلکه بر عهده اتحادیه فروشندگان و دستگاه های نظارتی دیگر است اما به خاطر گستردگی زیاد، گاهی اوقات امکان نظارت بر تمامی فروشندگان وجود ندارد و در این حین ممکن است قطعات تقلبی به مشتریان به فروش برسد.

لوازم یدکی و قطعات غیر استاندارد چگونه وارد بازار می شوند؟

این قطعات غیر استاندارد و تقلبی ممکن است از طریق قاچاق وارد کشور شده و یا به وسیله تولید کنندگان غیر مجاز تولید و روانه بازار شود. در این شرایط بهترین راه این است که شما خود نکات و اصول تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی را بدانید و طبق آن عمل کنید تا اتفاقات بدی در ادامه برای ماشین تان رخ ندهد.

اصول حرفه ای تشخیص لوازم یدکی اصل کدامند؟

اگر می خواهید به صورت کاملا حرفه ای لوازم یدکی اصل را تشخیص داده و در این کار درصد موفقیت تان بالا باشد باید به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم توجه کنید.

رنگ بسته بندی

معمولا کارخانه ها رنگ بسته بندی محصولات خود را به ندرت تغییر می دهند و در حجم ها و تعداد بسیار بالا نیز سفارش می دهند. بر همین اساس کیفیت و رنگ بسته بندی ها نباید مکررا تغییر نماید. به همین دلیل توجه به این مورد می تواند راهگشا و مهم باشد.

نوع آلیاژ کاربردی

قطعات و لوازم یدکی اصلی از مواد و آلیاژ بسیار با کیفیت ساخته می شوند و به همین خاطر به راحتی قابل تشخیص از سایر برندهای مشابه هستند. روشن است که نوع آلیاژ کاربردی در این قطعات و پرداختی که بر روی آن ها انجام شده، تاثیر زیادی بر کیفیت ظاهری آن ها دارد. با همین نکات است که فروشندگان می توانند لوازم یدکی اصل از تقلبی را تشخیص دهند.

نوع نوشتاری بر روی قطعه

بسیاری از لوازم یدکی موجود در بازار کشورمان، در خارج از کشور تولید می شوند. به همین خاطر بر روی آن ها گاهی اوقات غلط های املایی وجود دارد و یا از اصطلاحات اشتباه استفاده شده است. برخی از شرکت های بزرگ دنیا مانند بنز و … از اصطلاحات مخصوصی برای معرفی لوازم یدکی خود استفاده می کنند که راه بسیار خوی برای تشخیص آن ها می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن این نکته، لوازم یدکی اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

نوع پرچکاری

در بعضی از قطعات خودرو از پرچ استفاده می شود. نوع پرچکاری آن ها می تواند معیاری برای تشخیص قطعات اصلی باشد.

نوع جوشکاری

نوع جوشکاری قطعات نیز می تواند معیار خوبی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن ها باشد.

لمس کردن قطعات

افرادی که تجربه و تخصص بالایی دارند با لمس کردن قطعات می توانند به اصل یا تقلبی بودن آن ها به راحتی پی ببرند.

کیفیت بسته بندی

قطعات اصلی معمولا در بسته بندی های مرغوب و با کیفیت قرار دارند. این مسئله علاوه بر جنبه های زیبایی، مسائلی مانند مقاومت و استحکام آن ها را در بر می گیرد.

با در نظر گرفتن این نکات مهم می توانید لوازم یدکی و قطعات اصلی را از موارد تقلبی تشخیص دهید و محصولی با کیفیت و مطمئن خریداری نمایید.

راه های ساده برای تشخیص لوازم یدکی اصلی کدام است؟

علاوه بر راه هایی که در بالا برای تشخیص لوازم یدکی اصل ذکر کردیم موارد دیگری نیز وجود دارد که ساده تر هستند. زیرا راه های ذکر شده در بالا بیشتر برای افراد با تجربه و متخصص مفید است در صورتی که از تخصص و تجربه کافی برخوردار نیستید پیشنهاد می کنیم راه های زیر را در نظر گرفته و اجرا نمایید.

استفاده از سامانه پیام کوتاه

بیشتر خودروسازان به تولید لوازم یدکی خودروها می پردازند. این شرکت ها بارکدهایی را بر روی بسته بندی کالاها درج می کنند. مشتری با ارسال آن به شماره پیامک های تعیین شده از طرف شرکت، از اصل بودن آن ها مطمئن می شوند.

استعلام بارکد

از طریق برخی اپلیکیشن ها و اسکن بارکد کالاها نیز می توانید از اصالت کالاها با خبر شوید. هر چقدر بسته بندی کالاها با کیفیت باشد باز هم با این روش می توانید از اصالت آن با خبر شوید.

خرید از فروشگاه های مجاز

فروشگاه های معتبر و مجاز همواره سعی می کنند محصولاتی با کیفیت و اصل به مشتریان خود ارائه دهند به همین دلیل ساده ترین راه برای خرید لوازم یدکی اصل، مراجعه به این فروشگاه ها می باشد.

با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم می توانید لوازم یدکی اصل و با کیفیت تهیه کرده و کارکرد خودروی خود را بالا ببرید.

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

    0