انواع فیلتر هوای ماشین سنگین و زمان تعویض هر کدام

انواع فیلتر هوای ماشین سنگین و زمان تعویض هر کدام

برای آن که هر خودرویی از جمله ماشین های سنگین به درستی کار کنند باید قطعات و تجهیزات آن سالم باشند و در زمان های مناسب نیز تعویض شوند. به همین دلیل در این مقاله به سراغ انواع فیلتر هوای ماشین سنگین و زمان تعویض هر کدام آمدیم تا با بررسی آن بتوانید سلامت خود و کارایی ماشین سنگین تان را ارتقا ببخشید پس در ادامه با پارت پارسیان همراه شوید.

 

فیلتر هوای ماشین سنگین چیست؟

فیلتر هوای خودروها از جمله ماشین های سنگین از ورود هوای آلوده به درون کابین جلوگیری می کند در نتیجه برای سلامتی انسان مهم است. علاوه بر این فیلتر هوا با تصفیه هوا از آلودگی های مختلف بر عمر و ماندگاری قطعات ماشین سنگین می افزاید و باعث بالا رفتن کارایی آن ها می شود. به همین دلیل این قطعه بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، با جذب آلودگی ها کارایی خود را از دست می دهد و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

 

مهم ترین کاربرد فیلتر هوای ماشین سنگین کدام است؟

همانطور که گفتیم استفاده از فیلتر هوا برای ماشین های سنگین بسیار مهم است. این قطعه دارای مزایا و کاربرد های مختلفی می باشد که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را نام می بریم.

  • سلامتی

وظیفه فیلتر هوای ماشین سنگین این است که از ورود آلاینده ها و مواد سمی به درون کابین خودرو جلوگیری نماید و هوای تصفیه شده و تمیز را وارد کابین کند. در این صورت راننده و سرنشینان با استشمام این هوا، دچار مشکلات مختلف تنفسی نخواهند شد.

  • کاهش فشار موتور

زمانی که فیلتر هوا از ورود آلاینده ها جلوگیری می کند باعث می شود فشار از روی موتور خودرو برداشته شود و بتواند بهتر به فعالیت خود بپردازد.

  • افزایش دید و ایجاد امنیت

در فصل های سرد سال شیشه ها و آینه های خودرو دچار بخار می شوند و باعث کاهش دید راننده می شوند. جالب است بدانید که فیلتر هوای ماشین های سنگین جریان هوای تمیز را در فضای کابین برقرار می کند و از بخار گرفتن شیشه ها و آینه ها جلوگیری می کند در نتیجه دید راننده افزایش یافته و امنیت افراد تامین می شود.

فیلترهوای ماشین سنگین

فیلتر هوای ماشین های سنگین با نوع کارکردی که دارند در افزایش عمر و کارایی موتور این ماشین ها موثر هستند. به همین دلیل تا مدت زمان مشخصی می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کرده و نگران آسیب دیدن موتور نباشید. البته باید در موعد مقرر و زمان مشخص این فیلتر های هوا را تعویض نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در پارت پارسیان تماس بگیرید.

 

3 نوع مهم فیلتر هوای ماشین سنگین کدام است؟

ماشین های سنگین دارای انواع مختلفی از فیلتر هوا هستند که هر کدام از آن ها ویژگی های به خصوصی دارند. از جمله مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • فیلتر های روغنی

برخی از فیلتر های هوای فقط این وظیفه را برعهده دارند که هوا را از محفظه روغنی اتومبیل عبور دهند. به همین دلیل به آن ها فیلتر های روغنی می گویند. این فیلتر های روغنی کاربردهای زیادی داشته و مشتریان خاص خود را دارند.

  • فیلتر های اسفنجی

برخی از فیلتر های روغنی دارای بافتی شبیه به اسفنج هستند و در زمان ساخت، با پلیمر ها ترکیب می شوند. به همین دلیل به آن ها فیلتر های اسفنجی می گویند. قیمت این نوع فیلتر های هوا به صرفه است به همین دلیل مشتریان زیادی را به خود جلب می کند.

  • فیلتر های پنبه ای

یکی از پیشرفته ترین فیلتر های هوا، فیلتر های پنبه ای نام دارند که ساختار آن ها چندین لایه پارچه ای می باشد. این نوع فیلتر های هوا جدیدا وارد بازار شده اند و به خاطر ویژگی هایی که دارند توانسته اند در همین مدت زمان کم طرفداران زیادی را به خود جذب نمایند.

ماشین سنگین

همانطور که مشاهده کردید فیلتر های هوا در ماشین های سنگین انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن ها ساختار به خصوصی داشته که باع می شود کارکرد آن ها نیز متفاوت شود. به همین دلیل برای انتخاب یک فیلتر هوای مناسب و با کیفیت عالی بهتر است نظر کارشناسان ما را جویا شوید و سپس به خرید کردن اقدام نمایید.

فیلتر هوا

از کجا بفهمیم زمان تعویض فیلتر هوا رسیده است؟

فیلتر هوا نقش مهمی در کارایی موتور خودرو دارد به همین دلیل باید همیشه مراقب باشید که به درستی کار کند. بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، آلودگی های مختلف بر روی فیلتر هوا می نشیند و مانع از فعالیت صیح آن می شود به همین دلیل باید به موقع تعویض شود تا دوباره مانند قبل به فعالیت خود بپردازد. اما این که از کجا بفهمیم زمان تعویض فیلتر هوا رسیده است یا خیر سوال مهمی است. در ادامه نکاتی را ذکر می کنیم که با در نظر گرفتن آن ها می توانید به پاسخ این سوال برسید.

  • روشن شدن چراغ موتور

چراغ موتور می تواند به دلایل مختلفی روشن شود که یکی از آن ها کثیف بودن فیلتر هوا است که نشان می دهد باید تعویض شود. در این شرایط یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که فیلتر هوا را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

  • صداهای عجیب و غیر عادی

در برخی از ماشین های سنگین بعد از آلوده شدن و کثیف شدن بیش از حد فیلتر هوا ممکن است صداهای غیر عادی به گوش برسد که نشان دهنده زمان تعویض فیلتر هوا می باشد.

  • دود سیاه از اگزوز

یکی از ساده ترین نشانه ها و علائم تعویض فیلتر هوا این است که از اگزوز دود سیاه بیرون می آید.

  • مصرف بیش از حد بنزین

در صورتی که نسبت به مسافتی که طی می کنید ماشین شما بنزین بیشتری مصرف می کند این مسئله علت های مختلفی دارد که یکی از آن می تواند عدم کارایی فیلتر هوا باشد.

 

با در نظر گرفتن این موارد می توانید نسبت به تعویض به موقع فیلتر هوا ماشین سنگین خود اقدام نمایید. اما به طور کلی بهتر است هر 5 هزار کیلومتر یکبار فیلتر هوای ماشین سنگین خود را تعویض نمایید تا کارایی آن را در سطح بالا حفظ نمایید. در صورتی که در این مسیر به مشکلی برخوردید می توانید از راهنمایی های ما در پارت پارسیان استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

    0